System kontroli rejonu lotniska TRLK-11

Altimus-Tech przeprowadza modernizacje systemów TRLK-11, które używane są w systemach kontroli ruchu lotniczego jako źródła danych radarowych w trasie i na lotnisku. Modernizacja odbywa się na zasadzie wymiany przestarzałych urządzeń na nowe elementy. Ma również na celu zwiększenie parametrów eksploatacyjnych i technicznych sprzętu, a jednocześnie wydłuża jego żywotność. Zmodernizowany system TRLK został zaprojektowany z wykorzystaniem najnowocześniejszego cyfrowego przetwarzania sygnałów radarowych i technologii półprzewodnikowych, umożliwiając zmniejszenie zużycia energii i zwiększając odporność na zakłócenia i poprawiając kompatybilność elektromagnetyczną TRLK. Zainstalowane systemy antenowe wyposażone są w nowoczesne inteligentne napędy silnikowe. W razie potrzeby dostarczane są również zestawy naprawcze anteny. Zsumowane dane z kanałów PSR i SSR wyświetlane są na stanowisku zdalnego sterowania które współpracują ze stanowiskami nawigatorskimi wyposażonymi w wysokiej jakości komputery i monitory. Stanowisko zdalnego sterowania i system monitorowania zapewniają automatyczną obsługę TRLK, steruje trybem pracy nadajników oraz zapewnia monitorowanie kanałów odbioru i wydajności radaru. TRLK może również współpracować z innymi nowoczesnymi, automatycznymi systemami ATC. Niezawodność działania TRLK-11MPA jest zapewniana przez sprzęt kanałów PSR i SSR oraz pracę jednostek przetwarzania sygnału z "gorącą rezerwą". Sprzęt pracuje w trybie gotowości i może być włączany automatycznie przy użyciu zintegrowanego systemu sterowania i diagnostyki TRLK. Specyfikacje zmodernizowanego TRLK są dostarczane w zależności od wymagań projektowych. Podstawowe dane zmodernizowanego TRLK przedstawiono w poniższej tabeli.

 

Specyfikacje radaru pierwotnego TRLK-11MPA

Parametr

TRLK-11MPA

Częstotliwość robocza

1250 – 1350 MHz

Maksymalny zasięg wykrywania

280 km

Średni możliwy błąd kwadratowy

200m/0,2°

Rozróżnialność

600m/3°

Specyfikacje radaru wtórnego

RBS, РЈР’Р”

Strefa pokrycia:

- maksymalny zasięg

360 km

- minimalny zasięg

1,0 km

- elewacja

45°

Możliwy błąd kwadratowy koordynat:

- azymut

0.2°

- zasięg

200m

Rozróżnialność:

- azymut

3.5°

- zasięg

150m

Prawdopodobieństwo wykrycia, nie mniej niż

0.98

Niezawodność kodu

0.97

 

Przyjęte decyzje konstrukcyjne i technologiczne pozwalają zasadniczo zmniejszyć ilość sprzętu, jak i kosztów operacyjnych. Sprzęt TRLK jest umieszczony w jednej kabinie operatora przy temperaturze pracy wynosi + 5 + 40 ° C (dla urządzeń zainstalowanych na zewnątrz kabiny operatora temperatura operacja powinna być - 40 ÷ + 50 ° C), wilgotność względna 98%. Ciśnienie atmosferyczne, nie powinna być niższe niż na pułapie 2000 metrów nad poziomem morza. Żywotność zmodernizowanego życia TRLK wynosi 80000 godzin. Średnia czas między awariami (MTBF), wynosi nie mniej niż 5000 godzin. Zasilanie dostarczane jest 3/380V, 50Hz sieci przemysłowych. TRLK korzysta ze schematu podstawowego zasilania z dwoma wejściami i automatyczną funkcją przenoszenia obciążenia. Pobór mocy TRLK-11MPA nie jest wyższa niż 10 kW (bez systemu obrotów anteny).