System kontroli rejonu lotniska TRLK-10

Altimus-Tech przeprowadza modernizacje systemów TRLK-10, które używane są w systemach kontroli ruchu lotniczego jako źródła danych radarowych w trasie i na lotnisku. Modernizacja odbywa się na zasadzie wymiany przestarzałych urządzeń na nowe elementy. Ma również na celu zwiększenie parametrów eksploatacyjnych i technicznych sprzętu, a jednocześnie wydłuża jego żywotność. Zmodernizowany system TRLK został zaprojektowany z wykorzystaniem najnowocześniejszego cyfrowego przetwarzania sygnałów radarowych i technologii półprzewodnikowych, umożliwiając zmniejszenie zużycia energii i zwiększając odporność na zakłócenia, poprawiając także kompatybilność elektromagnetyczną TRLK. Zainstalowane systemy antenowe wyposażone są w nowoczesne inteligentne napędy silnikowe. W razie potrzeby dostarczane są również zestawy naprawcze anteny. Zsumowane dane z kanałów PSR i SSR wyświetlane są na stanowisku zdalnego sterowania które współpracuje z miejscem pracy nawigatorów wyposażonym w wysokiej jakości komputery i monitory. Stanowisko zdalnego sterowania i system monitorowania zapewniają automatyczną obsługę TRLK, sterują trybem pracy nadajników oraz zapewniają monitorowanie kanałów odbioru i wydajności radaru. TRLK może również współpracować z innymi automatycznymi systemami ATC. Niezawodność działania TRLK-10PL jest zapewniana przez pracę kanałów PSR i SSR oraz pracę jednostek przetwarzania sygnału w systemie "gorącej rezerwy". Sprzęt pracuje w trybie gotowości i może być włączany automatycznie przy użyciu zintegrowanego systemu sterowania i diagnostyki TRLK. Specyfikacje zmodernizowanego TRLK są dostarczane w zależności od wymagań projektowych. Podstawowe dane zmodernizowanego TRLK przedstawiono w poniższej tabeli.

 

Specyfikacje radaru pierwotnego TRLK-10PL 

Parametr

Wartość

Częstotliwość robocza

1250 – 1350 MHz

Maksymalny zasięg wykrywania

280 km

Średni możliwy błąd kwadratowy

200m/0,2°

Rozróżnialność

600m/2°

 

Przyjęte decyzje konstrukcyjne i technologiczne pozwalają zasadniczo zmniejszyć ilość sprzętu, jak i koszty operacyjne. Sprzęt TRLK jest umieszczony w jednej kabinie operatorskiej przy temperaturze pracy wynoszącej + 5 / + 40 ° C (dla urządzeń zainstalowanych na zewnątrz kabiny operatora temperatura powinna znajdować się w przedziale - 40 / + 50 ° C), wilgotność względna 98%. Ciśnienie atmosferyczne, nie powinno być niższe niż na pułapie 2000 metrów nad poziomem morza. Żywotność zmodernizowanego TRLK wynosi 80000 godzin. Średni czas między awariami (MTBF), wynosi nie mniej niż 5000 godzin. Zasilanie dostarczane jest przez 3/380V, 50Hz z sieci przemysłowej. TRLK korzysta ze schematu podstawowego zasilania z dwoma wejściami i automatyczną funkcją przenoszenia obciążenia. Pobór mocy TRLK-10PL nie jest wyższa niż 10 kW (bez systemu obrotów anteny).